Oceaan en Baltimore - Reisverslag uit Baltimore, Verenigde Staten van Biem Onderwater - WaarBenJij.nu Oceaan en Baltimore - Reisverslag uit Baltimore, Verenigde Staten van Biem Onderwater - WaarBenJij.nu

Oceaan en Baltimore

Door: Biem

Blijf op de hoogte en volg Biem

07 April 2014 | Verenigde Staten, Baltimore

Goedenacht, (voor jullie)

We hebben nu een router aan boord dus deze week zal ik zelf m'n verslag uploaden en antwoord geven op wat gestelde vragen. (vragen zijn altijd welkom natuurlijk) Vorige week nog op de oceaan, hoge deining door een lage drukgebied die een storm veroorzaakte, ook 1 dag omgevaren en helemaal naar het Noorden uitgeweken.

Verder is er niet veel bijzonders gebeurd, alles is nog heel en het jacht staat nog aan dek. Gisterochtend om 9 uur de loods opgepikt bij Norfolk en toen 10 uur naar binnen gevaren via de Chesepeake. Het eerste stuk hadden we heel veel mist, maar later trok die weg.

Rond half 8 langzij gegaan en geholpen met aanmeren op het achterdek. Vanmorgen om 7 uur aan dek om het lossen voor te bereiden. tot 12 uur aan dek geweest en om 1 uur met Caspar en Jesse Baltimore in geweest. Eerst een rondje door de binnenhaven gelopen en de winkels die daar zijn bekeken. Toen we een agent de weg vroegen zei hij dat we een paar straten verderop moesten zijn. Later kwamen we die agent weer tegen en toen hebben we een stuk met hem meegereden naar een treinstation en vanaf daar zijn we naar een ander deel van Baltimore gegaan om wat meer van de omgeving te zien!

Ik heb nu een Gopro camera gekocht en ga nu timelapses maken van het aanmeren en laden/lossen. Electronica is hier ongeveer 25% goedkoper dan in Nederland!

Morgen gaan we het jacht lossen en verder met het lossen van papier. de verwachting is dat we morgenavond klaar zijn met lossen en dan vertrekken we richting Jacksonville om de rest van het papier te lossen en de containers.

De volgende reis is nog niet zeker maar kantoor zei dat er een grote kans is dat we naar Savannah gaan om papier te laden voor Las Palmas, Tenerife, Agadir en Gandia. Ik hoop dat we dat reisje gaan doen ;)

Tot volgende week ;)

@Anita Tagalog is een Filipijnse taal, is één van de 30 talen die ze daar spreken maar Tagalog is de officiele taal. Verder zitten we met 10 Filipijnen, 1 Kroaat, 1 Rus en 5 Nederlanders. Vandaag was het 20 graden is Baltimore met geen vuiltje aan de lucht! met een shirtje door de stad kunnen lopen.

@Rob Het slingeren viel gelukkig nog mee deze reis maar vooral veel liggen stampen en af en toe golven over de golfbreken en golven in de gangboorden en door de achterkuil. Bent u 7 weken lang op zee nu of in de weekenden aan de wal? Ik ga er niet vanuit dat jullie pech krijgen ;) Op de Noordzee zijn we de Rik-Jelle nog tegengekomen, heb alleen geen tijd gehad om ze op te roepen jammer genoeg! Volgende keer laat ik wel iets van me horen!

• 07 April 2014 - 05:22

Rob:

Goeiemorgen Biem ja in het weekeinde zijn wij nog thuis hoor de lange reizen is voor de jeugd zullen we maar zeggen.
    Ja en je maatje van school Jelle die zit nu op de amadeus dat is een netten visser die hebben ze erbij gekocht en daar vaart Jelle nu mee en Rik zit op de garnalen.
    Nou ik zou zeggen een goeie reis ik ga in de auto richting Scheveningen word een slinger weekje denk ik net te weinig wind om te blijven liggen en net te veel voor een leuk weekje.
    Nou het beste de Groetjes Rob

• 07 April 2014 - 11:14

Marion:

Hallo Biem,
    Leuk weer een blog van jou te lezen. Fijn dat jullie nu wat meer mogelijkheden hebben nu die router er is.
    Een nieuwe camera? Dan komen er ook nog foto's straks hier te staan? Hebben jullie onderweg nog walvissen gespot? Goede reis verder!
    Groetjes, Marion