Van Gandia onderweg naar Pula, nieuwe reis! - Reisverslag uit Pula, Kroatië van Biem Onderwater - WaarBenJij.nu Van Gandia onderweg naar Pula, nieuwe reis! - Reisverslag uit Pula, Kroatië van Biem Onderwater - WaarBenJij.nu

Van Gandia onderweg naar Pula, nieuwe reis!

Door: Biem

Blijf op de hoogte en volg Biem

05 Mei 2014 | Kroatië, Pula

Goedemiddag, we zijn nu onderweg naar Pula! Varen nu langs de Italiaanse kust en zijn net Sicilië voorbij. Naar verwachting komen we maandagavond (vanavond) aan in Pula, Kroatië. Hopen dat we daar nog even de wal op kunnen want er schijnt een heel mooi oud Romeins theater te staan. In Pula gaan we bigbags met cement laden. Na Pula gaan we door naar Monfalcone waar we volgens de planning op 8 mei aankomen.


We waren woensdagmiddag aangekomen in Gandia, en toen konden we meteen sludge afgeven (sludge is water vermengd met afvalolie, dit kan zijn van lekkages of ververste olie), hier zijn we tot 9 uur ’s avonds mee bezig geweest. Caspar en Jesse waren al de wal op want die stonden op dek en die waren dus al klaar. Ik heb na het sludge afgeven met de 3de engineer een biertje gedronken op de hut en daarna zijn we de wal opgegaan, was heel gezellig want de Bootsman en 2 matrozen waren ook de wal op.

In Gandia heb ik weer even naar huis gebeld, en toen heb ik gehoord dat mijn moeder langskomt in Monfalcone! Zij is daar van 6 tot 11 mei en wij liggen daar waarschijnlijk van 8 tot 12 mei dus dat komt mooi uit. Kan niet wachten om m’n moeder weer even te zien!

Caspar en Jesse zijn vorige week op de brug begonnen en ze hebben het daar wel naar hun zin, ik loop ondertussen in de machinekamer en ben nu bezig met alle systemen te begrijpen en kijken hoe alles werkt. Verder ben ik bijna klaar met mijn reisvoorbereidingsverslag en als ik die af heb dan ben ik klaar met al mijn verslagen. Jesse en Caspar zijn nu ook bezig aan hun laatste verslagen.

Zoals het er nu naar uitziet gaan we een paar havens na Houston naar huis, tenzij we vertraging oplopen natuurlijk. We zijn waarschijnlijk 15 juni al leeg, dan is het maar weer afwachten waar we heen gaan. Maar ik verwacht wel dat we niet mee terug gaan naar Europa.

Allereerst iedereen bedankt voor de leuke reacties! Ik zal ook wat vragen beantwoorden ;)

Marion: Dagen gaan hier best snel, nog even volhouden en dan is het zo weer 25 juni en mogen we naar huis! Wij hebben helemaal niets gedaan met Koningsdag en ook met Pasen hebben we niets gedaan, ligt een beetje aan de kapitein denk ik ;)

Rob: Het was leuk om een keer de wal op te kunnen op de Canarische Eilanden omdat we er normaal altijd voorbij varen. Na mijn stage ga ik HBO doen in Amsterdam, maar eerst even rustig aan doen en op vakantie! Ook goed om te horen dat het met Joost en Ties goed gaat :D Tot volgende week!

  • 05 Mei 2014 - 15:19

    Margreet:

    Hoi Biem,
    Je reis schiet alweer op hè voor ons gaat het in ieder geval snel.
    Wat leuk dat je moeder langs komt is iets om naar uit te kijken.
    hier gaat alles zijn gangetje weinig nieuws.
    heb net buiten een bakkie gedaan met Rob die gaat morgen weer varen.
    Biem goede reis veder genieten maar vzn wat je allemaal ziet en waar je kom.
    groetjes uit Den Oever.

  • 05 Mei 2014 - 16:42

    Rob:

    Ha die Biem leuk dat je je moeder weer even kan zien als het allemaal meezit.
    Jullie hadden flink wat vuilolie af te geven dat het zo lang duurde,ging alles in een tankwagen
    en pompen jullie dat zelf eruit of laten jullie het eruit zuigen.
    Verder schiet het op voor jullie zal wel weer wennen wezen straks naar school maar wel tijd
    voor wat leuke dingen doen in het weekeinde vooral de zomermaanden.
    nou man goeie reis verder en tot horens.
    gr Rob

  • 06 Mei 2014 - 15:08

    Marion:

    Hoi Biem, leuk stuk waarmee je ons op de hoogte houdt.
    Je zit nu in een mooi stuk en met een prettige temperatuur. Hoop dat het nog lukt pula in te gaan en een beetje sfeer te proeven van dit oude stadje.
    Helemaal top zeg om je moeder te treffen tijdens een reis! Daar zien we graag foto's van ;)
    Leuk dat je antwoord gaf op mijn vraag, ben altijd benieuwd of op het stukje nederland onderweg ook iets aan de feestdagen gedaan wordt. En met 4 mei ook niet 2 minuten stilte?
    Eind juni al weer terug, dat is te overzien, succes met je verslag en een goede reis!
    Groeten uit OK

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Biem

Ik doe de opleiding Koopvaardij Officier alle schepen op het Nautisch College in Den-Helder. doe nu mijn laatste stage op de Damgracht samen met Jesse en Caspar.

Actief sinds 07 Feb. 2012
Verslag gelezen: 433
Totaal aantal bezoekers 11901

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 28 Juni 2014

Damgracht en Stadiongracht, Spliethoff 2de stage

Landen bezocht: