Naar de Stadiongracht! - Reisverslag uit Dover, Verenigd Koninkrijk van Biem Onderwater - WaarBenJij.nu Naar de Stadiongracht! - Reisverslag uit Dover, Verenigd Koninkrijk van Biem Onderwater - WaarBenJij.nu

Naar de Stadiongracht!

Door: Biem

Blijf op de hoogte en volg Biem

06 Maart 2014 | Verenigd Koninkrijk, Dover

Goedemorgen!

Ik ben nu druk bezig met m'n hut schoonmaken en mijn koffers te pakken. dit omdat het schip naar Japan gaat en ze door de Golf van Aden gaan varen. er komen 11 soldaten aan boord om het schip te bewaken en dus is er geen plek voor 3 stagiairs..

Gisteren kregen we bericht van kantoor dat de Stadiongracht plek had voor 3 stagiairs! we varen nu bij Dover en komen vanavond rond 8 uur bij de sluizen van IJmuiden. daarna varen we door naar de Suezhaven. het schip blijft daar tot vrijdagavond liggen. Ik verwacht dat ik rond 8 uur van boord ga. ik blijf vrijdag de hele dag aan boord omdat er heel veel voorraad komt en omdat er brandstof gebunkerd moet worden.

Vrijdag krijgen we ook te horen wanneer we naar de Stadiongracht mogen om aan boord te stappen. het reisschema is als volgt: Rauma (Finland) om papierrollen te laden, Eemshaven om containers te laden en dat in Amerika lossen. daarna is het schip leeg maar ik verwacht dat we naar Vila do Conde (Brazilië) gaan om China Clay (wit poeder) te laden voor Rauma.

• 06 Maart 2014 - 12:24

Rob:

Hoi Biem nog een klein rukje en dan weer in Nederlandse wateren mooi weer nu lekker voor hetr zeetje uit, wij stomen nu bij Ijmuiden zuid over maar we stoppen in Scheveningen dus kom je niet tegen zijn over een paar uurtjes binnen.
    Nou straks lekker weekeindje thuis en dan op naar de stadiongracht wel een rijke lading als het schip vol moet met witte poeder is te hopen dat je moeder niet met de hond aan boord komt die zal wel wat ruiken dan.
    nou man nog een goeie stoom en wel thuis Gr.

• 06 Maart 2014 - 12:33

Anita:

prettig weekend

• 06 Maart 2014 - 13:37

Biem Onderwater:

Oh, dat is jammer zeg! Hahaha, deze witte poeder is om papier glanzend te maken voor bijv tijdschriften. nog een paar uurtjes en dan liggen we weer stil! heb al gehoord dat ik maandagochtend het vliegtuig naar Rauma heb ;)

• 06 Maart 2014 - 22:05

Jan Koomen:

Hoi Biem, leuk dat je ons lekker op de hoogte houdt! Toch wel weer gaaf dat jullie weer elders ondergebracht konden worden. Finland ,Eemshaven en dan weer de grote plas over, het blijven interessante trips. floris en Carlo liggen nu voor Gibraltar te bunkeren , dus die zullen het ook wel effe druk hebben. Schijnt dat zij richting noord Spanje in buurt van Vigo gaan om een klein kraantje van ca. 700ton moeten laden ..;-) die moet dan ri Marseille en daarna mogen ze er nog eentje ophalen, kortom die zijn voorlopig ok wel even zoet..
    Heb jij nog onderling kontakt met de happy dragon? Nou geniet even van het mooie weer hier en even thuis is toch ook wel leuk. Nou goeie reis /vaart en we lezen de verhalen wel weer!
    Groet uit oostknollendam!