Baltimore, Jacksonville en Savannah - Reisverslag uit Savannah, Verenigde Staten van Biem Onderwater - WaarBenJij.nu Baltimore, Jacksonville en Savannah - Reisverslag uit Savannah, Verenigde Staten van Biem Onderwater - WaarBenJij.nu

Baltimore, Jacksonville en Savannah

Door: Biem

Blijf op de hoogte en volg Biem

21 April 2014 | Verenigde Staten, Savannah

Maandagmiddag vertrokken uit Baltimore, het jacht lossen ging heel snel en het papier was er ook vrij vlot uit. Wacht gelopen op de rivier en daarna nog even een filmpje gekeken. Vervolgens 2 dagen gevaren naar Jacksonville, en de loods opgehaald. 2 uur naar binnen gevaren, aangemeerd, voorbereiden voor het lossen en toen was de woensdag weer om.

De dag erna gewerkt tot half 6 en daarna met Caspar en Jesse de wal op gegaan in Jacksonville. De we mogen niet lopen over het haventerrein en moeten dus een taxi vanaf de gangway hebben. De taxi wordt begeleid door een auto van de beveiliging tot aan de poort, daar moeten we ons afmelden, ID's en walpas laten zien, een lijst invullen en dan mogen we eindelijk Amerika in! De taxichauffeur vertelde ons dat er een festival in de stad was, dus daar zijn we heen gegaan. Was heel erg leuk, overal acts en muziek en stands met voorlichting (was voor crowdfunding). Je kon stemmen op de goede doelen die er stonden en zo werd het geld verdeeld (dat is wat we er van meegekregen hebben). Jammer genoeg geen biertje kunnen drinken, maar wel overal Irish Pubs en kroegen enz.

Volgende reis is ondertussen bekend, we liggen nu voor anker bij Savannah, Georgia. Ik mocht vorige week zaterdag zelf het ankeren doen samen met de bootsman en een matroos, de 3de officier stond erbij om te kijken of ik alles goed deed ;) Is goed gegaan dus ik ben blij!
In Savannah hebben we Kraft Line Paper geladen voor Santa Cruz de Tenerife, Las Palmas op Gran Canaria, Agadir in Marokko en Gandia in Spanje. Ook hebben we een zeiljacht aan boord die naar Gandia gaat.

Maandagavond de wal op geweest in Savannah met Caspar, Jesse en de 3de Engineer. Even de stad doorgelopen, wat gedronken en daarna weer naar het schip. Tijdens het laden heel veel geleerd waar je op moet letten. Eerst heeft de Loadmaster me uitgelegd hoe hij het ruim beladen wilde hebben en toen heb ik onderruim 1 zelf mogen laden, het paste er allemaal in. We hadden nog ruimte over om de garagedeur dicht te kunnen doen. Dat betekend dus dat het goed geladen is.

Woensdagavond vertrokken uit Savannah, en we komen waarschijnlijk de 25ste of de 26ste aan in Tenerife. Heel misschien mogen we pijpen laden in Las Palmas voor Sete (Frankrijk) maar daar is nog helemaal niets zeker van.

Voor Tenerife hebben we maar 230 ton aan papier mee dus daar blijven we waarschijnlijk heel kort liggen. Ik heb samen met de 2de officier de reisvoorbereiding gemaakt, dat wordt ook mijn volgende verslag. Daarna ga ik naar de machinekamer om m'n laatste verslag af te maken.

Tot volgende week!

• 21 April 2014 - 22:31

Marian De Wit:

Hartstikke leuk die verslagen Biem, ga zo door !
    Je doet het goed met je stage en leert en ziet veel.

Lieve groeten ,
    Tante Marian

• 22 April 2014 - 04:45

Rob:

Morgen Biem weer heel wat geleerd deze reis gaat goed volgende reis weer een reis met wat meer
    inzicht dus dat komt ook helemaal goed.
    Jullie gaan het mooie weer tegemoet als het goed is tenminste leuk reisje zo naar de eilanden
    en dan misschien door naar Frankrijk.
    Nou succes verder en goede stoom.
    Gr Rob

• 24 April 2014 - 14:22

Anja Vaars:

Leuk verslag Biem, zo te lezen heb je het wel
    naar je zin.
    Groeten,
    Tante Anja

• 25 April 2014 - 15:48

Marion Koomen:

Leuk verslag! De dagen schieten zo voorbij, denk? Wij hebben morgen koningsdag, doen jullie aan boord hier ook nog wat mee? Succes met je verslag(en) Biem, groetjes!